Biomimicry kinectics
Je opdracht bestaat er uit een kinetisch constructie te bedenken waarbij jullie
één karakteristieke beweging uit de natuur (zoogdieren,reptielen, planten,mensen,insecten,vissen,...)
imiteren. Kies zorgvuldig jouw beweging uit en probeer de uitgesproken
karakteristieken in kaart te brengen die relevant zijn voor het ontwerp van de
beweging. Omgekeerd kunnen jullie ook kijken naar materialen of constructies die
de bewegings karakteristieken benaderen. De volledige beweging wordt enerzijds
geïnitieerd door slechts aan 1 touw te trekken en komt daarna naar zijn
oorspronkelijke toestand of wordt anderzijds dynamisch door. De potentiële
energie tussen bepaalde elementen wordt enkel opgewekt aan de hand van rubberen
elastieken. Alle vormelijke aspecten zijn in functie van de beweging. Gebruik
eenvoudige lichte materialen zoals Pu foam, balsahout, golfkarton, pvc buis,
metaaldraad (cfr. ben hopson). Jullie speel ruimte is max 500x500x500 mm,
plaats je object op een mdf-plaat.