Opdrachtstelling biomimicry kinectics

Biomimicry kinectics

Je opdracht bestaat er uit een kinetisch constructie te bedenken waarbij jullie één karakteristieke beweging uit de natuur (zoogdieren,reptielen, planten,mensen,insecten,vissen,...) imiteren. Kies zorgvuldig jouw beweging uit en probeer de uitgesproken karakteristieken in kaart te brengen die relevant zijn voor het ontwerp van de beweging. Omgekeerd kunnen jullie ook kijken naar materialen of constructies die de bewegings karakteristieken benaderen. De volledige beweging wordt enerzijds geïnitieerd door slechts aan 1 touw te trekken en komt daarna naar zijn oorspronkelijke toestand of wordt anderzijds dynamisch door. De potentiële energie tussen bepaalde elementen wordt enkel opgewekt aan de hand van rubberen elastieken. Alle vormelijke aspecten zijn in functie van de beweging. Gebruik eenvoudige lichte materialen zoals Pu foam, balsahout, golfkarton, pvc buis, metaaldraad (cfr. ben hopson). Jullie speel ruimte is max 500x500x500 mm, plaats je object op een mdf-plaat.